Monographien
Blossfeld, P. N. (2014). Neue und alte Ungleichheiten. Inter- und intragenerationale Mobilitätsprozesse von Männern. Opladen: Budrich Verlag. [Link]
Blossfeld, P. N. (2018). Changes in Inequality of Educational Opportunity. The Long-Term Development in Germany. Wiesbaden: Springer Verlag. [Link]
Beiträge in referierten Zeitschriften
Blossfeld P. N., Blossfeld G. J. und Blossfeld H.-P. (2015). Educational Expansion and Inequalities in Educational Opportunity: Long Term Changes for East and West Germany. European Sociological Review 31: 144-160. [Link]
Blossfeld, P. N. (2016). Inequality of Educational Opportunity and Welfare Regimes. World Studies in Education 17: 53-85. [Link]
Blossfeld, P. N. (2018). Social background and between-track mobility in the general education system in West Germany and East Germany after German unification. Zeitschrift für Soziologie 47: 255-269. [Link]
Blossfeld, P. N. (2019). A multidimensional measure of social origin: theoretical perspectives, operationalization and empirical application in the field of educational inequality research. Quality & Quantity 53: 1347-1367. [Link]
Blossfeld, H.-P., Blossfeld, G. J. und Blossfeld, P. N. (2019). Social inequality and educational decisions over the life course: An educational sociology perspective. Journal for Educational Research Online 11: 16-30. [Link]
Blossfeld, P. N. (2019). Labour market entry and early career mobility of men before, during, and after the Great Recession in Germany. Longitudinal and Life Course Studies 10: 175-200. [Link]
Blossfeld, P. N. (2019). Soziale Herkunft und langfristige Veränderungen der Übergänge zwischen akademischen und nicht-akademischen Karrieren nach dem ersten Bildungsabschluss: Bedeutung für das berufliche Bildungssystem. Zeitschrift für Erziehungswissenschaften 22: 535-565. [Link]
Blossfeld, P. N. (2020). The role of the changing social background composition for changes in inequality of educational opportunity: An analysis of the process of educational expansion in Germany 1950-2010. Advances in Life Course Research 44: 100338. [Link]
Blossfeld, G. J., Blossfeld, P. N. und Blossfeld, H.-P. (2021). Erwerb der Hochschulzugangsberechtigung über das Gymnasium und den zweiten Bildungsweg. Lesekompetenz im Erwachsenenalter und sozioökonomischer Status beim Berufseinstieg. Zeitschrift für Pädagogik 5: 721-739. [Link]
Beiträge in Sammelbänden
Blossfeld, P. N., Blossfeld, G. J. und Blossfeld, H.-P. (2016). Changes in Educational Inequality in Cross-National Perspective. In: M. J. Shanahan, J. T. Mortimer and M. K. Johnson (Hrsg.): Handbook of the Life Course. Volume II. Heidelberg: Springer Press, S. 223-247. [Link]
Blossfeld, P. N., Blossfeld, G. J. und Blossfeld, H.-P. (2017). The Speed of Educational Expansion and Changes in Inequality of Educational Opportunity. In: T. Eckert und B. Gniewosz (Hrsg.): Bildungsgerechtigkeit, Wiesbaden: Springer VS Verlag für Sozialwissenschaften, S. 77-92. [Link]
Blossfeld, P. N. (2017). Labour Market Entry Before and After the Financial Crisis in Germany: Duration of Labour Market Entry, Quality of First Job, and Fixed-Term Employment. In: J. Bynner und I. Schoon (Hrsg.): Young People's Development and the Great Recession. Cambridge: Cambridge University Press, S. 208-232. [Link]
Blossfeld, P. N., Carstensen, C. H. und von Maurice J. (2019). Zertifikatsarmut gleich Kompetenzarmut? Zum Analysepotential des Nationalen Bildungspanels bei Fragen der Bildungsarmut. In: G. Quenzel und K. Hurrelmann (Hrsg.): Handbuch Bildungsarmut. Wiesbaden: Springer VS Verlag für Sozialwissenschaften, S. 467-489. [Link]
Blossfeld, G. J., Blossfeld P. N. und Blossfeld H.-P. (2019). A Sociological Perspective of Education as a Lifelong Process. In: R. Becker (Hrsg.): Research Handbook on the Sociology of Education. Cheltenham: Edward Elgar, S. 18-34. [Link]
Blossfeld P. N., Blossfeld G. J. und Blossfeld H.-P. (2021). Soziale Ungleichheit in Bildungs- und Erziehungsprozessen. In: U. Bauer, U.H. Bittlingmayer und A. Scherr (Hrsg.): Handbuch Bildungs- und Erziehungssoziologie. Wiesbaden: Springer VS. [Link]
Blossfeld P. N., Blossfeld G. J. und Blossfeld H.-P. (2022). Educational expansion across cohorts and over the life course: An international comparison of (rapid) educational expansion and the consequences of the differentiation of tertiary education in Germany. In: M. Nico und G. Pollock (Hrsg.): Routledge International Handbook of Contemporary Inequalities and the Life Course. Abingdon-On-Thames: Routledge.
Transferpublikationen und Arbeitspapiere
Blossfeld, P. N., Blossfeld, G. J. und Blossfeld, H.-P. (2020). Bildungsexpansion und soziale Ungleichheit. Wie lassen sich die begrenzten Erfolge der Bildungsreformen in Deutschland erklären?, GWP – Gesellschaft. Wirtschaft. Politik, 3: 361-374. [Link]
Blossfeld, P. N. (2018). A note on the Mare model. Arbeitsbericht des Instituts für Soziologie Nr. 76. [Download]
Blossfeld, P. N. (2018). A multidimensional measure of social origin: Theoretical perspectives, operationalization and empirical application in the field of educational inequality research. LIfBi Working Paper No. 73. [Pre-print version]